Slovensko društvo za estetiko v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana letos drugo leto zapored pripravlja sklop predavanj svojih članov na različne teme s področja estetike. Predavanja se bodo zvrstila od januarja do maja. Vabljeni!
Sprehodi po umetnosti in estetiki, 2. del, zima/pomlad 2016
25. 1. 2016 ob 18.00
Polona Tratnik: Umetnost in preživetje skrajnih okoljskih pogojev
Na predavanju bomo spoznali nedavne intervencije umetnosti v prizadevanju človeštva, da preživi grozeče skrajne okoljske pogoje. Maja Smrekar je ustvarila gensko spremenjen mikroorganizem MaSM Saccharomyces cervisiae (2011) z dodajanjem svojega encima h kvasu ter tako prispevala praktično rešitev ob soočanju z globalnim pomanjkanjem hrane. Robertina Šebjanič in Špela Petrič sta razvili Humalgo (2012–), hibridno vrsto med človekom in algo, ki zagotavlja boljše možnosti preživetja človeške vrste v nepredvidenih scenarijih. Andy Gracie si prizadeva razviti kodo za idealno entiteto za preživetje potovanja po vesolju – Deep Data (2009).
Izr. prof. dr. Polona Tratnik je predsednica Slovenskega društva za esetiko. Predava na Univerzi v Mariboru, Pedagoški fakulteti, in na Fakulteti za dizajn. Bila je predstojnica Oddelka za kulturne študije na Fakulteti za humanistične študije Univerze na Primorskem in Fulbrightova raziskovalka na University of California Santa Cruz ter gostujoča profesorica je na več tujih univerzah v ZDA, na Kitajskem, v Mehiki in na Finskem.
29. 2. 2016 ob 18.00
Jan Babnik: Studijski vsakdan (studijska fotografija v Ugandi)
Na predavanje bomo predstavili primere studijske fotografije v Ugandi iz studiev v Kampali, Kabaleju, Kisoru in Guluju (digitalna ozadja, ozadja narisana na stenah, rekviziti, digitalne konstrukcije). Preko primerov se bomo posvetili vprašanju družbenega pomena teh fotografskih praks in vprašanju kaj le te pomenijo za samo razumevanje fotografije. Torej bomo po eni strani zasledovali vprašanje kako (in če) te prakse pripomorejo k razumevanju družbe in po drugi kaj nam govorijo o sami naravi fotografije. Poleg tega pa se bomo posvetili pomenu studijskega fotografiranja kot dogodka – torej izmuzljivemu trenutku in časa nastanka ugandskih studijskih podob.
Mag. Jan Babnik, rojen 1977 v Ljubljani, je glavni in odgovorni urednik revije Fotografija in ustanovitelj in vodja zavoda Membrana (ZSKZ), zavoda za preučevanje in spodbujanje fotografske kulture in teorije. Na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani je pridobil naziv magister znanosti s področja zgodovine filozofije in fenomenologije. Trenutno je doktorski kandidat na Fakulteti za humanistične študije Univerze na Primorskem – smer Filozofija in teorija vizualne kulture. Njegovo prvenstveno področje zanimanja je dokumentarna fotografija in pomen lokalno specifičnih vsakdanjih fotografskih praks.
14. 3. 2016 ob 18.00
Lev Kreft: Estetska imaginacija in nogometna igra
Ob tem, da je nogometna igra po estetski plati dramatična, in je treba izraz »lepa igra« razumeti v tem pomenu, in da je estetika vsakdanjega življenja, ne pa tradicionalna filozofija umetnosti tista, ki omogoča estetsko raziskovanje ekipnih tekmovalnih iger, je nogomet tudi igra socialnih interakcij. Kateri so estetski pogoji za vstop v igro in za igranje igre? V odgovor ponujam koncept estetske imaginacije in prikaz treh možnih estetskih statusov nogometa v odnosu do vsakdanjega življenja in njegovih socialnih interakcij: mimezis, reprezentacija in simulacija – s poudarkom na slednji. Estetska imaginacija omogoča igranje igre na dva načina; najprej pri vstopu preko razmejitve med vsakdanjim življenjem in svetom igre, kjer veljajo posebna pravila, in nato še za samo igranje igre, saj 22 igralcev ali igralk z žogo vred ustvarja prostor, v katerem se posameznik ali posameznica ne moreta gibati brez estetske imaginacije, ki omogoča, da se postavimo v kožo drugih, in da vidimo sami sebe skozi njihove oči.
Prof. dr. Lev Kreft poučuje estetiko in filozofijo športa na Univerzi v Ljubljani, kjer je član Oddelka za filozofijo Filozofske fakultete. Bil je že predsednik Slovenskega društva za estetiko in član Mednarodne zveze za estetiko, do leta 2014 pa tudi prvi predsednik Evropske zveze za filozofijo športa.
25. 4. 2016 ob 18.00
Simon Macuh: Radioaktivnost – Odprtost vedenja skozi koncept skupnostnega radia
Radijska krajina je konstrukt obstoječega neoliberalističnega sistema, ki ekonomijo jemlje kot determinanto, državo pa kot dominanto.
Vsled temu medijski prostor v večini zapade popularizaciji, politizaciji in komercializaciji. Sodobna umetnost funkcionira na način, da misli svojo lastno formo kot pogoj vsebine in obratno, zato lahko ideja o skupnostnem radiu skozi premislek vsebin in nosilca le-teh odpre diskurz, kjer s participatornostjo lahko sprožimo konceptualne spremembe na tem področju.
Simon Macuh (1971) je je celjski umetnik, ki se ukvarja s performansom, kiparstvom, videom in zvokom. Preko svoje prakse združuje teorijo in umetnost na način, ki omogoča, da dejavnost mišljenja postane materija. Z idejo skupnostnega radia se ukvarja že več kot dve leti.
Simon Macuh (1971), samozaposlen v kulturi kot kipar, performer in intermedijski umetnik. Ukvarja se s široko paleto umetniških izrazov. Zaključil je študij filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani in nato diplomiral še iz kiparstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Teorijo in umetnost v svoji praksi uspešno združuje na način, ki omogoča, da dejavnost mišljenja postane materija, s katero vzpostavlja različne situacije, performativne akcije in diskurzivne prostore.