Peng Feng | Poti k realnemu: Procesi sodobne umetnosti na Kitajskem

Vabimo vas na predavanje kitajskega profesorja estetike in umetnostne kritike Peng Fenga, ki bo  v četrtek,  2. junija, ob 18. uri  v seminarju +MSUM-a.  Predavanje organizira Podiplomska šola ZRC SAZU, v sodelovanju s Slovenskim društvom za estetiko in Moderno galerijo.

Prof. dr. Peng Feng je doktoriral na Pekinški univerzi, kjer je profesor estetike in umetnostne kritike na njeni Šoli za umetnosti. V Slovenijo prihaja na obisk tudi zaradi razstave Zemlja je pološčata v Umetnostni galeriji Maribor, ki jo kurira z Bredo Kolar Sluga. Peng Feng je sedaj  prodekan Šole za umetnosti ter direktor Centra za estetiko in estetsko vzgojo Pekinške univerze. Je član Izvršnega odbora Mednarodnega združenja za estetiko in član Izvršnega odbora Kitajskega društva za estetiko. Objavil je 15 strokovnih knjig med njimi: Sistem sodobne umetnostne teorije (Beijing: Peking University Press, 2016), Vrnitev navzočnosti: Nove težnja v filozofiji in sodobni umetnosti (Beijing: China Federation of Literary and Art Circles Press (2016), Estetika se spusti v umetnosti (Beijing: Beijing Normal University Press, 2015), Moderna kitajska estetika (Nanjing: Fenghuang Press, 2014), Pervasion: China Pavillion at the 54th International Art Exhibition of La Biennale di Venezia (Beijing: People’s Art Press, 2012), Uvod v estetiko (Šanghai: Fudan University, 2011) in Vrnitev lepote: 11 tem sodobne estetike (Beijing: Peking University Press, 2009) itd. Peng Feng je prevedel sedem knjig, vključno z delom Jeziki umetnosti Nelsona Goodmana in delo Petra Kivya ur.), Blackwellov vodič po estetiki, Shustermanovo Pragmatistično estetiko ter čez 200 člankov o estetiki, teoriji sodobne umetnosti in zgodovini kitajske filozofije. Peng Feng je tudi dramatik, svobodni umetnostni kritik ter kurator razstav na mednarodni ravni. Kuriral je čez 200 umetniških razstav, vključno s Kitajskim paviljonom na 54. beneškem bienalu, Prvo mednarodno kiparsko razstavo Bienale Daton leta 2011 in prvo razstavo Kitajske Xinjiang bienala leta 2014. Prav sedaj njegov musical Rdeča svetilka potuje po Kitajski. Njegov portret naslovljen »Peng Feng; profesionalni profesor, amaterski kurator« je bil objavljen v Art in America julija 2013.

Povzetek predavanja:

Ali nastopa sodobna umetnost v stopnjah ali v procesih? Po Arthurju Dantu in Hansu Beltingu bi moral biti odgovor ne. Sodobna umetnost manifestira zavest o zgodovini umetnosti, vendar pa je nič več ne nosi naprej. Povedno drugače, sodobna umetnost doseže posthistorično stopnjo umetnosti. Če sta imela prav, to pomeni, da sodobna umetnost v Severni Ameriki in Zahodni Evropi nima zgodovine. Toda situacija na Kitajskem in v Vzhodni Evropi, to je, v postsocialističnih deželah, je drugačna. Začetek sodobne umetnosti v postsocialističnih deželah je jasen. Vendar pa je zgodovina sodobne umetnosti v Vzhodni Evropi predmet dvoma. Radikalna revolucija v Vzhodni Evropi je nemudoma spremenila družbo. Sodobna umetnost v Vzhodni Evropi je kmalu vsrkana v mednarodno sodobno umetnost ter končno doseže svojo posthistorično stopnjo. Situacija na Kitajskem se razlikuje ne le od postmodernizma, pač pa tudi od postsocializma. Namesto radikalne revolucije izvaja Kitajska postopno reformo. Sodobna umetnost še ni zmagala v boju s socialističnim realizmom. Ne doseže še svojega smotra, to je, promovirati politično reformo in družbeno spremembo. Zato sodobna umetnost na Kitajskem še kar napreduje in še ne doseže svojega konca, t.i. svoje posthistorične stopnje.